سوالات متداول

  • امکان ورود به سامانه آموزش وجود ندارد. علت چیست؟

بسته به نوع خطایی که نمایش داده میشود علت هم متفاوت است. اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. کش مرورگر خود را از قسمت history پاک کرده و سپس مرورگر را ببندید.
  2. مجدد سایت ems.ut.ac.ir را در مرورگر  باز کرده و اقدام به لاگین نمایید. (به آدرس سایت دقت بفرمایید)
  3. از ورژن به روز مرورگر کروم استفاده کنید.
  4. از اینترنت با سرعت مناسب استفاده نمایید.
  • هنگام ورود به سامانه با خطای غیرفعال شدن دسترسی مواجه میشوم. چه اقدامی بایستی انجام دهم؟

برای فعال شدن دسترسی با اداره کل مکاتبه نمایید.         

  • برای ایجاد و یا تغییر دسترسی در سامانه آموزش (برای استاد و یا کارشناس) چه اقدامی بایستی صورت گیرد؟

مدیریت دسترسی ها بر عهده اداره کل میباشد، بایستی نامه‌ اتوماسیونی به آن واحد ارسال شود.         

  • دانشجو برای اصلاح/تغییر شماره موبایل و ایمیل ثبت شده در سامانه از چه طریق بایستی اقدام کند؟

https://utid.ut.ac.ir/user/profile

  • امکان انتخاب واحد/ترمیم وجود ندارد. علت چیست؟

بسته به نوع خطایی که نمایش داده میشود علت هم متفاوت است. دو مورد چک شود:

  1. اگر برای دانشجو سرترم ایجاد نشده است علت را  از دانشکده جویا شود. ممکن است به دلیل بدهی، تمام شدن سنوات مجاز و .... باشد.
  2. اگر وضعیت ترم جاری دانشجو "مشغول به تحصیل" است نمیتواند ثبت نام/ترمیم انجام دهد. از آموزش دانشکده بخواهد تا از طریق پردازش "اصلاح نمره و درس دانشجو" برای ایشان اقدام نماید.
  • نحوه تغییر مسئول ورود نمره توسط آموزش دانشکده چگونه است؟

کارشناس دانشکده باید در دو قسمت مسئول ورود نمره را از اپراتور به استاد و یا از استاد به اپراتور اصلاح کند:

1- پردازش 15360_تعیین خصوصیات لیست نمره گروههای درسی

2- پردازش 10040_دروس اصلی

  • استاد گزینه ثبت نمره را برای یکی از دروس خود ندارد. علت چیست؟

دو علت میتواند داشته باشد:

1-به عنوان استاد فرعی درس تعریف شده باشند. استاد اصلی تعریف شده برای درس امکان ورود نمره را دارد، اگر به عنوان استاد فرعی درس تعریف باشند، امکان ثبت نمره برای ایشان وجود ندارد.

2-مسئول ورود نمره "اپراتور" تعریف شده است. کارشناس دانشکده مسئول ورود نمره را به "استاد" تغییر دهد.

  • چرا دانشجو نمی تواند نمرات ترم جاری خود را در کارنامه ببیند؟

ممکن است در حال حاضر نمرات تایید نشده باشند  در این صورت فقط در اطلاعات تحصیلی قابل مشاهده است و در کارنامه نمی آید. نمرات فقط بعد از تایید و قفل در کارنامه قابل مشاهده خواهند بود.

  • دانشجویان ارزشیابی نکرده و بازه ارزشیابی پایان یافته است، چه اقدامی انجام دهد؟

کارشناس دانشکده با دفتر برنامه ریزی و نظارت آموزشی دانشگاه مکاتبه نمایند تا در صورت نیاز یا بازه ارزشیابی را تمدید نمایند و یا اینکه امکان مشاهده نمرات فراهم شود.

  • زمان ارزشیابی به اتمام رسیده است و در حالی که دانشجو ارزشیابی را انجام داده ولی امکان مشاهده نمرات را ندارد. علت چیست؟

این حالت زمانی اتفاق می افتد که ارزشیابی را انجام نداده و یا ناقص انجام داده باشد (امکان دارد بعد از انجام ارزشیابی ، دروس دیگری هم به لیست جهت ارزشیابی اضافه شده باشد که دانشجو ارزشیابی نکرده باشد و به همین علت فرآیند تکمیل نشده باشد)

در هر صورت برای مشاهده نمرات و یا تمدید بازه ارزشیابی، کارشناس دانشکده بایستی با دفتر برنامه ریزی مکاتبه نماید.

  • درسی جهت ارزشیابی برای دانشجو وجود ندارد، علت چیست؟

علت اول: دروس جهت ارزشیابی توسط کارشناس در لیست قرار داده نشده است.

علت دوم: تا زمانی که برای دانشجو "پایان ترمیم" زده نشود وضعیت دانشجو "در حال ثبت نام" باقی میماند و به همین علت امکان ارزشیابی وجود ندارد. ابتدا دانشجو بررسی کند که بدهی نداشته باشد و در صورت داشتن بدهی بایستی پرداخت انجام دهد. در صورتی که پرداخت را انجام داد و یا بدهکار نیست بایستی با کارشناس دانشکده خود پیگیری کند تا با تایید ایشان وضعیت ترم تغییر داده شود. بعد از آن دسترسی به ارزشیابی فراهم میشود.

 

 

 

چگونه تیکت ثبت کنیم؟