پرسشهای متداول
تعداد بازدید:۲۶۵۴چرا استاد نمی تواند نمراتش را تایید نماید؟
لیست نمرات را حداقل پس از 48 ساعت بعد از ورود نمره می توان تایید نمود.اگر با گذشت 48 ساعت باز هم نمی تواند،احتمالا ایشان برای این درس از طرف دانشجو اعتراضی دارند که بررسی نشده است و به همین علت سیستم اجازه تایید نمی دهد.ابتدا روی انتخاب در ستون ثبت نمرات کلیک نموده و اعتراض دانشجو را بررسی نمایند و سپس نمرات را تایید کنند.
چگونه به اعتراض دانشجو به نمره اش در سیستم پاسخ دهم؟
استادوقتی وارد پردازش ثبت نمره می شود دانشجویانی که درخواست داده اند مقابل نامشان و در ستون درخواست تجدید نظر آیکونی تحت عنوان عدم رسیدگی وجود دارد که استاد با کلیک روی آن می تواند مشاهده و پاسخ دهد.
من بعنوان استاد چگونه وارد سامانه آموزش شوم؟
اگرهم شما استاد رسمی هستید شماره پرسنلی مندرج در حکم خود را اعلام نمایید تا در سیستم ثبت شود و بتوانید با ایمیل خود از طریق سامانه احراز هویت وارد سیستم شوید. در غیر اینصورت در سایت ems.ut..ac.ir از طریق لینک "دریافت نام کاربری برای اساتید محترم مدعو" و با راهنمایی اعلام شده کد احراز موقت خود را دریافت و آن را نیز به مرکز اعلام نمایید تا با utid اخذ شده از طریق سامانه احراز هویت وارد سیستم شوید.
چگونه وارد سامانه آموزش شوم؟با چه اکانتی؟
ورود اساتید حتما باید از طریق احراز هویت و ایمیل باشد شما در آدرس زیر
ems.ut.ac.ir
روی لینک ورود اساتید کلیک کرده و با ایمیل خود وارد سیستم آموزش شوید.اگر دارای ایمیل دانشگاه نیستید لطفا درخواست ایجاد شناسه یکتا بدهید : در آدرس ems.ut.ac.ir و لینک راهنماهای مربوط به اساتید
درس جدیدی در سیستم برای ما تعریف شده ولی نمی توانم آن را ارائه دهم علت چیست؟
برای دروسی که جدید در سیستم تعریف می شوند ابتدا باید آنها را در پردازش دروس قابل ارایه در هر گروه آموزشی که مایل هستید تعریف نمایید و سپس آنها را ارایه دهید.مسیر : درس - درس - دروس قابل ارایه توسط گروه آموزشی
برای حذف ترمی که دانشجو در آن ترم پرداخت داشته جه کنم؟
بایستی از پردازش پرداختهای دانشجو و تب دوم "انتقال پرداخت به ترم دیگر" این پرداخت را به ترم دیگر منتقل نمایید تا بتوانید ترم را حذف کنید.
اجازه ثبت مرخصی تحصیلی برای سومین بار را نمی دهدعلت چیست؟
در پردازش "محدودیتهای تحصیلی دانشجو" (از مسیر دانشجو-وضعیت تحصیلی) محدودیت عملیات را مرخصی تحصیلی انتخاب و بعد از جستجو برای دانشجو حالت محدودیت را اضافه شونده انتخاب کنید و تعداد را به تعداد ترمهایی که میخواهید به مرخصیهایش اضافه شود بزنید.
وضعیت تاهل دانشجو چگونه اصلاح می شود؟
اگر کارشناس خوابگاه اطلاعات شما را تایید کرده قابل تغییر نیست باید به کارشناس خوابگاه مراجعه کنید و از ایشان بخواهید با لغو تایید اطلاعات شما در پردازش "اطلاعات خوابگاهی دانشجو" وضعیت تاهل را اصلاح کرده و دوباره تایید نمایند.
آیا هنگام ثبت ایمیل نیاز به ثبت ut.ac.ir@ می باشد؟
خیر نام کاربری شناسه ایمیل شما بدون ut.ac.ir@ باید ثبت گردد
در صفحه دریافت نام کاربری آیا کد امنیتی به بزرگ و کوچک بودن حساس می باشد؟
-خیر
-هنگام کار با صفحات فرم ها به درستی دیده نمی شود.
اگر فرم دریافت نام کاربری یا هر فرم دیگری را به درستی مشاهده نمی کنید دقت نمایید که درمرورگر internet explorer در منوی tools گزینه compatibility view تیک نخورده باشد.
برای دریافت گواهی رتبه باید چه اقدامی انجام دهم؟
مقطع کارشناسی ارشد در سامانه جامع درخواست می دهند . مقطع کارشناسی بعد از معرفی از دانشکده توسط کارشناس اداره کل صادر می شود .در مقطع دکتری گواهی رتبه صادر نمی شود.
من در سامانه، درخواست کارنامه انگلیسی (فاقد دانشنامه) دادهام. با توجه به تحریم پست DHL کارنامه از چه طریقی ارسال خواهد شد؟
در حال حاضر کارنامههای انگلیسی (فاقد دانشنامه) به آدرس پست آسمان ارسال میگردد.
میخواهم در سامانه درخواست کارنامه انگلیسی رسمی (فاقد دانشنامه – افرادی که دانشنامه دریافت نکردهاند) ثبت کنم، سیستم از من آدرس شهرهای ایران را میخواهد، درصورتیکه من میخواهم کارنامه خود را به دانشگاهی در خارج از کشور ارسال نمایم. باید چهکار کنم؟
برای درخواست کارنامه انگلیسی (فاقد دانشنامه-افرادی که دانشنامه دریافت نکردهاند) آدرس پستی ثبت شده توسط دانشجو مدنظر نیست. دانشجو میبایست پس از صدور کارنامه و دریافت پیامک، به آدرس پست آسمان که کارشناس در گردش کار پیغام میگذارد مراجعه نماید و آدرس دانشگاه مد نظر را اعلام نماید.
من میخواهم در سامانه درخواست کارنامه انگلیسی دهم. سیستم خطا میدهد ثبت درخواست برای ورودیهای قبل از ۷۴ امکانپذیر نیست. باید چهکار کنم؟
به علت نقص اطلاعات، صدور کارنامه انگلیسی برای ورودیهای قبل از ۷۴ امکانپذیر نیست. این افراد میتوانند دانشنامه خود را در مراکز بیرون ترجمه نمایند.
من میخواهم ترجمه دانشنامه را همراه با کارنامه انگلیسی بهصورت مهر و موم شده به یکی از دانشگاههای خارج از کشور ارسال نمایم. باید چهکار کنم؟
ابتدا باید در سامانه ems درخواست کارنامه انگلیسی ثبت کنید در گردش کار حتماً درج نمائید کارنامه همراه با ترجمه دانشنامه مهروموم شود، سپس ترجمه دانشنامه را از طریق پست به آدرس اداره کل (معاونت آموزشی دانشگاه تهران) ارسال نمائید تا مدارک همراه با کارنامه مهر و موم شود.
گواهی موقت چه زمانی به دست من خواهد رسید؟
پس از تأیید کارشناس، گواهی موقت در بازه زمانی یک هفته به دست شما خواهد رسید.
هنگام درخواست گواهی موقت سیستم خطا میدهد گزارش ۱۱۸۰( مدرک فارغالتحصیلی) در پرونده الکترونیک موجود نیست؟
گزارش فارغالتحصیلی شما به پرونده الکترونیک ارسال نشده است. جهت رفع اشکال از دانشکده پیگیری نمائید.
من درخواست دانشنامه دادهام. دانشنامه چه زمانی به دست من خواهد رسید؟
گردش کار شما قابل مشاهده است. در صورت تأیید کارشناس، دانشنامه در بازه زمانی دو الی سه هفته به دست شما خواهد رسید.
من دانشنامه مقطع کارشناسی را دریافت نکردهام. آیا میتوانم دانشنامه مقطع ارشد را دریافت نمایم؟
خیر، جهت دریافت دانشنامه ارشد ارائه دانشنامه مقطع قبل الزامی است.
آیا میتوانم دانشنامه خود را حضوراً دریافت نمایم؟
خیر، مراجعه حضوری پذیرفته نیست. دانشنامه شما پس از انجام فرایند اداری به آدرس ثبت شده شما در سامانه ارسال خواهد شد.
هنگامی که میخواهم درخواست دانشنامه و ریز نمرات ثبت کنم سیستم خطا میدهد نامه لغو تعهد شما در پرونده الکترونیک وجود ندارد، برای رفع مشکل باید چهکار کنم؟
قبل از درخواست دانشنامه دانشجو میبایست به سامانه وزارت علوم مراجعه نماید و پس از دریافت نامه لغو تعهد جهت ثبت درخواست دانشنامه در سامانه ems اقدام نماید. در صورتی که کد رهگیری سامانه وزارت علوم دریافت کردهاید جهت ارسال نامه لغو تعهد به پرونده الکترونیک، از کارشناس مربوطه پیگیری نمائید.
آیا مدرک به دانشگاههای خارج از کشور ارسال خواهد شد؟
-مدرک (دانشنامه،گواهی وقت) به خارج از کشور ارسال نخواهد شد.
من درخواست مدرک دادهام اما هنوز مدرک را دریافت نکردهام.مشکل چیست؟
-درخواست برای کارشناس ارسال نشده است .پس از پایان مراحل کار حتما تیک ارسال به کارشناس زده شود تا درخواست برای کارشناس ارسال شود.
برای دریافت دانشنامه چه مدارکی لازم است؟
-شرایط و ضوابط دریافت هر مدرک، در ems قسمت دانش آموختگان، راهنمای دانش آموختگان گذاشته شده است.
من درخواست کارنامه لاتین دادهام و هزینه هم پرداخت کردهام.اما نمیدانستم که باید دانشنامه داشته باشم.آیا این هزینه قابل بازگشت است؟
-در مورد کارنامه لاتین چنانچه اشتباه درخواست دهند و هزینه پرداخت کرده باشند،هزینه قابل استرداد نیست.دانشجو باید راهنما را مطالعه نماید.
من در SRM شارژ داشتم.اکنون فرایند درخواست مدرک به EMS منتقل شده است .باید مجددا هزینه پرداخت کنم؟
-افرادی که قبلا درSRM شارژ پولی داشته اند باید از طریق ems درخواست مدرک بدهند و بعدا برای دریافت پول خود به دانشگاه مراجعه نمایند.
من میخواهم درخواست مدرک بدهم اما در قسمت پیشخوان خدمت جایی برای درخواست مدرک مشاهده نمیکنم؟
-اگر کسی فاراغ التحصیل نشده باشد،آیکون درخواست مدرک برای ایشان فعال نیست و برای انجام کارهای فاراغ التحصیلی باید به دانشگاه مراجعه نماید.
من میتوانم تنها درخواست ریز نمره دهم؟
-ریز نمره رسمی فقط با دانشنامه ارسال خواهد شد.ریزنمره تنها ارسال نخواهد شد.فقط ریزنمره المثنی صادر خواهد شد.
آیا میتوان بدون مدرک دانشنامه کارنامه لاتین دریافت نمود؟
-کارنامه لاتین رسمی فاقد دانشنامه ارسال نخواهد شد.کارنامه رسمی لاتین فاقد دانشنامه (افرادی که دانشنامه ندارند) تنها به پست DHL (مخصوص ارسال به خارج) ارسال خواهد شد.
آیا میتوانم برای دریافت مدرک حضورا به دانشگاه مراجعه کنم؟
-مراجعه حضوری و و دریافت مدارک به صورت حضوری پذیرفته نیست تنها از طریق سیستم باید اقدام شود .
تست
تست
در سامانه گلستان درخواست دانشنامه ثبت کردهام.یکی از مدارک مورد نیاز فرم اطلاعات سوابق تحصیلی است. من نمیتوانم این فرم را دریافت نمایم؟
برای دریافت فرم از مرورگر اینترنت اکسپلورر ورژن ۹ به بالا استفاده نمایید.