پرسش‌های متداول

چگونه وارد سامانه آموزش شوم؟با چه اکانتی؟

ورود اساتید حتما باید از طریق احراز هویت و ایمیل باشد شما در آدرس زیر

ems.ut.ac.ir

روی لینک ورود اساتید کلیک کرده و با ایمیل خود وارد سیستم آموزش شوید.اگر دارای ایمیل دانشگاه نیستید لطفا درخواست ایجاد شناسه یکتا بدهید : در آدرس ems.ut.ac.ir و لینک راهنماهای مربوط به اساتید

من بعنوان استاد چگونه وارد سامانه آموزش شوم؟

اگرهم شما استاد رسمی هستید شماره پرسنلی مندرج در حکم خود را اعلام نمایید تا در سیستم ثبت شود و بتوانید با ایمیل خود  از طریق سامانه احراز هویت وارد سیستم شوید. در غیر اینصورت  در سایت ems.ut..ac.ir  از طریق لینک  "دریافت نام کاربری برای اساتید محترم مدعو"  و با راهنمایی اعلام شده کد احراز موقت خود را دریافت و آن را نیز به مرکز اعلام نمایید تا  با utid اخذ شده  از طریق سامانه احراز هویت وارد سیستم شوید.

چگونه به اعتراض دانشجو به نمره اش در سیستم پاسخ دهم؟

 استادوقتی وارد پردازش ثبت نمره می شود دانشجویانی که درخواست داده اند مقابل نامشان و در ستون درخواست تجدید نظر آیکونی تحت عنوان عدم رسیدگی وجود دارد که استاد با کلیک روی آن می تواند مشاهده و پاسخ دهد.

چرا استاد نمی تواند نمراتش را تایید نماید؟

لیست نمرات را حداقل پس از 48 ساعت بعد از ورود نمره می توان تایید نمود.اگر با گذشت 48 ساعت باز هم نمی تواند،احتمالا ایشان برای این درس از طرف دانشجو اعتراضی دارند که بررسی نشده است و به همین علت سیستم اجازه تایید نمی دهد.ابتدا روی انتخاب در ستون ثبت نمرات کلیک نموده و اعتراض دانشجو را بررسی نمایند و سپس نمرات را تایید کنند.

وضعیت تاهل دانشجو چگونه اصلاح می شود؟

اگر کارشناس خوابگاه اطلاعات شما را تایید کرده قابل تغییر نیست باید به  کارشناس خوابگاه مراجعه کنید و از ایشان بخواهید با لغو تایید اطلاعات شما در پردازش "اطلاعات خوابگاهی دانشجو"  وضعیت تاهل را اصلاح کرده و دوباره تایید نمایند.

اجازه ثبت مرخصی تحصیلی برای سومین بار را نمی دهدعلت چیست؟

در پردازش "محدودیتهای تحصیلی دانشجو" (از مسیر دانشجو-وضعیت تحصیلی) محدودیت عملیات را مرخصی تحصیلی  انتخاب و بعد از جستجو برای دانشجو  حالت محدودیت را  اضافه شونده انتخاب کنید و تعداد را به تعداد ترمهایی که میخواهید به مرخصیهایش اضافه شود بزنید.

برای حذف ترمی که دانشجو در آن ترم پرداخت داشته  جه کنم؟

بایستی از پردازش پرداختهای دانشجو و تب دوم "انتقال پرداخت به ترم دیگر" این پرداخت را به ترم دیگر منتقل نمایید تا بتوانید ترم را حذف کنید.

درس جدیدی در سیستم برای ما تعریف شده ولی نمی توانم آن را ارائه دهم علت چیست؟

برای دروسی که جدید در سیستم تعریف می شوند  ابتدا باید آنها  را در پردازش دروس قابل ارایه در هر گروه آموزشی  که مایل هستید تعریف نمایید و سپس آنها را ارایه دهید.مسیر : درس - درس - دروس قابل ارایه توسط گروه آموزشی

-هنگام کار با صفحات فرم ها به درستی دیده نمی شود.

اگر فرم دریافت نام کاربری یا هر فرم دیگری را به درستی مشاهده نمی کنید دقت نمایید که درمرورگر internet explorer در منوی tools گزینه compatibility view تیک نخورده باشد.

در صفحه دریافت نام کاربری آیا کد امنیتی به بزرگ و کوچک بودن حساس می باشد؟

-خیر

آیا هنگام ثبت ایمیل نیاز به ثبت ut.ac.ir@ می باشد؟

خیر نام کاربری شناسه ایمیل شما بدون ut.ac.ir@ باید ثبت گردد

آیا دانشگاه مدرک ترجمه شده به زبان انگلیسی صادر خواهد کرد؟

- مدرک (دانشنامه،گواهی موقت) غیر فارسی صادر نخواهد شد.

آیا مدرک به دانشگاههای خارج از کشور ارسال خواهد شد؟

-مدرک (دانشنامه،گواهی وقت) به خارج از کشور ارسال نخواهد شد.

آیا میتوانم برای دریافت مدرک حضورا به دانشگاه مراجعه کنم؟

-مراجعه حضوری و و دریافت مدارک به صورت حضوری پذیرفته نیست تنها از طریق سیستم باید اقدام شود .

آیا میتوان بدون مدرک دانشنامه کارنامه لاتین دریافت نمود؟

-کارنامه لاتین رسمی فاقد دانشنامه ارسال نخواهد شد.کارنامه رسمی لاتین فاقد دانشنامه (افرادی که دانشنامه ندارند) تنها به پست DHL (مخصوص ارسال به خارج) ارسال خواهد شد.

من میتوانم تنها درخواست ریز نمره دهم؟

 -ریز نمره رسمی فقط با دانشنامه ارسال خواهد شد.ریزنمره تنها ارسال نخواهد شد.فقط ریزنمره المثنی صادر خواهد شد.

من درخواست دانشنامه داده ام،کارشناس در گردش کار تایید کرده اند.چه مدت طول میکشد تا مدرک به دست من برسد؟

-در مورد دریافت ریز نمره ودانشنامه،پس از تایید توسط کارشناس در گردش کار،حدود سی تا چهل روز طول میکشد.

من میخواهم درخواست مدرک بدهم اما در قسمت پیشخوان خدمت جایی برای درخواست مدرک مشاهده نمیکنم؟

-اگر کسی فاراغ التحصیل نشده باشد،آیکون درخواست مدرک برای ایشان فعال نیست و برای انجام کارهای فاراغ التحصیلی باید به دانشگاه مراجعه نماید.

من در SRM  شارژ داشتم.اکنون فرایند درخواست مدرک به EMS  منتقل شده است .باید مجددا هزینه پرداخت کنم؟

-افرادی که قبلا درSRM شارژ پولی داشته اند باید از طریق ems درخواست مدرک بدهند و بعدا برای دریافت پول خود به دانشگاه مراجعه نمایند.

من درخواست کارنامه لاتین داده‌ام و هزینه هم پرداخت کرده‌ام.اما نمیدانستم که باید دانشنامه داشته باشم.آیا این هزینه قابل بازگشت است؟

-در مورد کارنامه لاتین چنانچه اشتباه درخواست دهند و هزینه پرداخت کرده باشند،هزینه قابل استرداد نیست.دانشجو باید راهنما را مطالعه نماید.

برای دریافت دانشنامه چه مدارکی لازم است؟

-شرایط و ضوابط دریافت هر مدرک، در ems قسمت دانش آموختگان، راهنمای دانش آموختگان گذاشته شده است.

من درخواست مدرک داده‌ام اما هنوز مدرک را دریافت نکرده‌ام.مشکل چیست؟

-درخواست برای کارشناس ارسال نشده است .پس از پایان مراحل کار حتما تیک ارسال به کارشناس زده شود تا درخواست برای کارشناس ارسال شود.

من درخواست کارنامه لاتین از طریق پستDHL  داده‌ام.چگونه باید کارنامه خود را دریافت کنم؟

افرادی که متقاضی دریافت کارنامه لاتین رسمی(فاقد دانشنامه)هستند پس از درخواست از طریق سیستم و تایید کارشناس باید به پست DHL  که آدرس آن را کارشناس در گردش کار به وی اعلام میکند مراجعه کند و پس از دریافت ،آن را به مقصدی که مد نظر هست ارسال کند.